Analyse af din hjemmeside og digitale markedsføring kan vise, om hjemmesiden er synlig og kommunikativ for målgruppen.
Det grundlæggende formål med en firmahjemmeside er at formidle budskaber til en bestemt målgruppe. Det kræver derfor, at hjemmesiden er synlig og tilgængelig for målgruppen. En tilgængelig hjemmeside skal først og fremmest fungere, så man kan komme ind på den. Og tilgangen skal være så hurtig som mulig.
Dernæst er det meget vigtigt, at hjemmesidens struktur er brugervenlig, så det er let at navigere rundt og finde den information og de ydelser, som en potentiel kunde har interesse for.
Derudover skal hjemmesiden indeholde den mængde indhold, som sikrer, at kunden kan få den information, der er nødvendig for, at vedkommende beslutter sig for at købe en eller flere ydelser.
Når jeg foretager en analyse af din hjemmeside, så tager jeg udgangspunkt i ovenstående krav. Desuden foretager jeg dele af analysen, som var jeg en del af din målgruppe. Dermed får jeg samme oplevelse, som dine potentielle kunder får, når de forsøger at tilgå og få information på din hjemmeside.
Analyse giver svar på, om den digitale markedsføring fungerer
Du kan læse mere om fordelene ved at få lavet en analyse af din hjemmeside og den digitale markedsføring
Du kan også kontakte mig straks på
Mobil: 5239 8486
Mail: mikael@koesterandersen.dk
Eller bruge min kontaktformular her
I analysen gennemgår jeg tillige de sociale medier og den Google annoncering, som du eventuelt bruger i din online markedsføring. Det giver mig en indikation på, om de øvrige medier understøtter og supplerer din hjemmeside på den mest hensigtsmæssige måde.
Det kræver stor indsigt og viden om hjemmesiders opbygning for at opdage, om en hjemmeside fungerer uhensigtsmæssigt og måske endda indeholder fejl. Det er nemlig sjældent, at de alvorlige fejl og uhensigtsmæssigheder bliver fundet blot ved at se på hjemmesiden, som den ser ud, når man tilgår den.
Du kan sagtens have en flot hjemmeside, der umiddelbart ser ud til at virke efter hensigten. Da der dog er flere faktorer, som har betydning for, hvor synlig din hjemmeside er, så skal opbygningen og vedligeholdelsen af hjemmesiden tage hensyn til disse faktorer.
Hvis der i opbygning af din hjemmeside ikke er taget hensyn til det netværk af faktorer, som hjemmesiden er afhængig af, så er der stor sandsynlighed for, at din hjemmeside fungerer utilstrækkeligt i forhold til hensigten og din målsætning.
Herunder er nogle eksempler på, hvad der kan give en ringe fungerende hjemmeside:
- Det kan fx skyldes, at programmeringen gør hjemmesiden langsom.
- Der kan også være mangler eller fejl, der gør, at hjemmesiden får en lavere værdi hos søgemaskiner; hvor især Google har stor betydning.
- Det kan endda også være tekstindholdet og i nogen grad billeder, der giver hjemmesiden en ringe værdi.
- Derudover kan et forkert valg af hostingfirma betyde, at der er ringe tilgængelighed til din hjemmeside.
Jeg har et bredt kendskab til de fleste hjemmesidesystemer, og som regel kan jeg finde de uhensigtsmæssigheder, fejl, mangler og rod, der er på en hjemmeside.
Forud for en analyse aftaler jeg med dig, hvad jeg skal undersøge på din hjemmeside, for det er som regel muligt at prioritere de indsatser, som vil kunne forbedre din hjemmesides performance som medie for din online markedsføring.
I mange tilfælde er der tale om, at en ændring af få ting kan skabe en stor forbedring.
Min analyse vil indeholde fakta om de elementer, der har negativ indflydelse på din hjemmeside. For hvert af disse elementer vil jeg anbefale en løsning på problemet.
Det vil være hensigtsmæssigt at sammenligne analysens resultater med de målsætninger, som dit firma har i sin webstrategi. Og har dit firma ingen webstrategi, så antager jeg, at der trods alt må være nogle mål for, hvad omkostningerne til den digitale markedsføring skal bidrage med i direkte eller indirekte indtjening. Så kan sammenligningen bygge på disse måltal. Du kan her læse mere om webstrategi
Såfremt du ønsker det, vil min analyse også afdække bindinger og andre konsekvenser af de aftaler, du har indgået med den eller de leverandører, som du har købt dine webløsninger hos.
Det er eksempelvist aftaler for hosting, hjemmesidesystem, hjemmesidens opsætning, udarbejdelse af indhold, søgemaskineoptimering og lignende ydelser til din webløsning.