Logisk webløsning er et udtryk for en digital løsning, der omfatter marketing, budskaber og indhold samt hjemmeside.
En logisk webløsning indeholder en hjemmeside samt de strategiske beslutninger og den produktion af indhold, som er en forudsætning for, at din hjemmeside kan designes og opsættes korrekt.

Jeg har valgt at bruge benævnelsen “Logisk webløsning”, da etablering af en ny hjemmeside eller en ændring af en eksisterende hjemmeside ud fra en logisk betragtning bør omfatte de tanker, analyser og beslutninger, der ligger til grund for, at du som kunde ønsker at gøre brug af en hjemmeside til digital markedsføring.
Som jeg skriver på siden Rådgivning om hjemmesider, så er en hjemmeside blot en del af mange faktorer, der spiller sammen på kryds og tværs. Derudover består hjemmesiden i sig selv også af mange faktorer, der nødvendigvis skal spille sammen, for at hjemmesiden grundlæggende kan fungere, skabe synlighed og være tilgængelig. Tilgængelighed er essentiel, således at dine kunder kan tilgå hjemmesiden og dermed blive eksponeret for dine budskaber.
Rådgivning om logikken i en webløsning
Læs mere her om logisk webløsning eller kontakt mig nu for at høre nærmere.
Mobil: 5239 8486
Mail: mikael@koesterandersen.dk
Eller brug min kontaktformular her:
Jeg har beskæftiget mig med hjemmesider og store webløsninger siden 1997, hvor mit arbejde har bestået af organisering, marketing, budskaber og opbygning af hjemmesider. Jeg kan med andre ord udarbejde en markedsføringsplan, finde de rette budskaber og nøgleord, forfatte tekster og lave søgemaskineoptimering, skabe brugervenlig navigationsstruktur og opsætte en webløsning, således at hjemmesiden kommer til at fungere som et medie for din digitale markedsføring.
Det har den betydning, at når jeg hjælper dig med at lave en ny eller opdatere en eksisterende hjemmeside, så arbejder jeg sammenhængende med de tre områder, der består af marketing, budskaber (tekster, seo og visuelle virkemidler) og hjemmeside.
Jeg ser alle faktorer i den rette sammenhæng, således at der er en gennemgående rød tråd i alle de delløsninger, der tilsammen udgør din webløsning. Og når jeg bruger ordet “webløsning”, så er det min måde at udtrykke, at løsningen indeholder mere end en hjemmeside, der blot er udformet som en skal uden indhold.
Du kan her læse mere om de tre områder:
Der er mange firmaer, som desværre vælger en ulogisk løsning, når de køber en ny hjemmeside. Det skyldes som regel, at de som det første i processen vælger en hjemmesideleverandør, der mangler kompetencer til at overskue og forstå den sammenhæng, der er mellem alle de faktorer, der indgår i en webløsning.
Her er typisk tale om hjemmesideleverandører, der kun opsætter hjemmesider, hvilket vil sige, at hjemmesiden blot er en skal, hvori der stadig mangler indhold. Nogle af disse leverandører tilbyder dog at indsætte indhold, som deres kunder så skal udarbejde og levere til hjemmesideleverandøren.
Der er tillige leverandører, der tilbyder ydelser og services, som er essentielle for at hjemmesiden kan fungere som et medie på internettet.
Ydermere er der firmaer, som tilbyder alle mulige ydelser, der sælges med det argument, at de vil gøre hjemmesiden mere synlig og mere sælgende.
Mange af disse ydelser, der tilbydes af forskellige leverandører, er i sig selv velfungerende ydelser – men dog langt fra alle. Selv med velfungerende ydelser risikerer man som kunde, at hele sin webløsning, kommer til at fungere uhensigtsmæssigt, fordi hjemmesiden og diverse ydelser er indkøbt og sammensat mere eller mindre tilfældigt, da der mangler et konkret udarbejdet beslutningsgrundlag, der skal være udgangspunkt for hjemmesidens funktion som et digitalt markedsføringsredskab.
Jeg oplever ofte, at der er firmaer, som reelt har en ukomplet hjemmeside, der umiddelbart ser velfungerende ud, når man kigger på hjemmesiden. Firmaet oplever dog, at trafikken til hjemmesiden er begrænset, og så ender det ofte med, at de tager imod et tilbud fra en leverandør, der kan lave Google Ads for firmaet. Det viser sig så desværre ofte, at den investering også er resultatløs. Og årsagen til dette er, at firmaet har undladt at foretage det arbejde, der altid bør ligge forud for investeringen i en hjemmeside.
Den besparelse, der ligger i at droppe det forudgående arbejde i forhold til investering i en hjemmeside, viser sig ofte at være en meget lille del sammenlignet med de omkostninger, der skal bruges til at få en mangelfuld hjemmeside til at fungere optimalt.
Hvis du har en eksisterende hjemmeside, som du gerne vil have tjekket for at se, om den har den værdi og funktion, som du ønsker, så kontakt mig. Så kan jeg give dig et forslag til, hvad der kan gøres for at optimere din hjemmeside.