Marketing giver dig det rette grundlag og udgangspunkt for din digitale markedsføring og dermed for din hjemmeside.
Marketing omfatter mange discipliner, og i forbindelse med markedsføring af en vare såvel offline som online kan der udarbejdes mange variationer og størrelser af en markedsføringsplan.
Det betyder blandt andet, at markedsføringsplanen kan kræve en stor eller mindre indsats, og den kan dermed også have en høj eller lav pris.

Til de kunder, som jeg hjælper med markedsføring, anbefaler jeg, at en udarbejdelse af en markedsføringsplan kun omfatter de analyseprocesser og informationer, der skal ligge til grund for en positioneringsstrategi, da denne strategi leder direkte til udarbejdelsen af det indhold, der skal indsættes på en hjemmeside.
Der er mange firmaer, hvor det gælder, at store dele af en markedsføringsplan er givet på forhånd, da disse firmaers ydelser tager direkte udgangspunkt i en uddannelse. Det er typisk små firmaer med en enkelt eller et mindre antal ansatte inden for behandlerbranchen og konsulentbranchen.
Der er fx kun ganske lidt fornuft i at lave en stor markedsundersøgelse med alle aspekter og analyseområder for at finde frem til de segmenter, der er relevante for eksempelvist en tandlæge. Segmenterne er i vid udstrækning typisk givet på forhånd.
Derimod giver det god mening, at finde frem til afgrænsede og veldefinerede målgrupper inden for et givent segment. Dermed kan budskaber og tekster til hjemmesiden målrettes præcist til den valgte målgruppe.
Lille og praktisk plan for din markedsføring
Du kan læse mere her eller kontakte mig nu for at få information om en lille men fuldt ud anvendelig markedsføringsplan.
Mobil: 5239 8486
Mail: mikael@koesterandersen.dk
Du kan også bruge min kontaktformular:
Hvis dit firma kun består af dig eller alternativt også har et antal medarbejdere, og firmaet tilbyder ydelser, som I stort set alle hver især udfører, så er det et firma som dit, jeg foretrækker at hjælpe med og rådgive om marketing.
Det kan være et firma, der fx tilbyder tandbehandling, psykologbehandling, fysioterapi eller lignende behandlingsområder.
Et firma af denne type tilbyder en kerneydelse, der kan være vanskelig at differentiere i forhold til konkurrenterne, da disse tilbyder en lignende ydelse. Det betyder, at mange faktorer er givet på forhånd, hvilket videre medfører, at en positioneringsstrategi for dit firma typisk vil kræve, at strategien primært bygger på andre værdier og ydelser end kerneydelsen.
Det har den fordel i forhold til markedsføringsplanens størrelse, at de parametre, som skal gøre dit firma mere konkurrencedygtigt, allerede findes i dit firma.
Når jeg hjælper dig med at udforme en positioneringsstrategi for dit firma, så består det meste af arbejdet med at finde frem til den merværdi, som dit firma allerede råder over, men af forskellige årsager endnu ikke er synlig for dine kunder.
Din positioneringsstrategi skal selvfølgelig også indeholde din kerneydelse, da det er den, der skaber mulige kunders interesse for dit firma og dine ydelser.
De andre ydelser og værdier vil dog være dem, der i de fleste tilfælde vil være grundlaget for, at kunderne vælger netop dit firma. Det skyldes, at du tilbyder dine kunder noget ekstra, som de ikke finder hos dine konkurrenter.
Hensigten med en positioneringsstrategi er, at dit firma dermed klart og tydelig får defineret de budskaber, som skal ramme dit firmas målgruppe. Det har den store fordel, at du og eventuelle ansatte i dit firma på alle digitale platforme, i tryksager og mundtligt kan fortælle dine nuværende såvel som potentielle kunder, hvad det er, som kunderne får af værdi, når de køber ydelser af dit firma.
Dermed minimerer du også risikoen for, at der opstår misinformation og tvivl hos kunderne i form af vidt forskellige budskaber, fordi der står noget på hjemmesiden, noget andet på de sociale medier og noget tredje i en brochure.
Når positioneringsstrategien er på plads, så har dit firma et velafgrænset udgangspunkt for at gå videre med at definere, hvordan budskaberne skal udformes, så de rammer målgruppen præcist og dermed giver dit firma muligheden for at få endnu flere kunder.